Nog 5 dagen te gaan - Reisverslag uit Wolvega, Nederland van Hilda Bosma - WaarBenJij.nu Nog 5 dagen te gaan - Reisverslag uit Wolvega, Nederland van Hilda Bosma - WaarBenJij.nu

Nog 5 dagen te gaan

Door: Hilda Bosma

Blijf op de hoogte en volg Hilda

09 Februari 2015 | Nederland, Wolvega

Na een weekend vol afscheid nemen van mijn lieve vrienden, vriendinnen, familie, schoonfamilie en buren komt het toch wel heel dichtbij nu!

Zaterdag vlieg ik, met 8 andere studenten van het Windesheim naar Gambia voor de minor "International Sustainable Development". Hier zullen wij 4 maanden verblijven op de Gambia College. Ik ga met nog 3 andere studenten van Verpleegkunde stage lopen in het Brikama Healthcenter. Een lokaal healthcenter wat functioneert als een ziekenhuis. We hebben alle 4 net een half jaar stage gelopen in de Isala in Zwolle dus het zal een hele verandering voor ons zijn!
Wij zullen tijdens het stage lopen in het ziekenhuis gaan kijken waar een opdracht voor ons ligt, dit in overleg met het ziekenhuis.
We hopen dat we op verschillende afdelingen daar stage kunnen lopen om een zo breed mogelijk beeld te krijgen. Hoe en wat verder zullen we verder daar moeten bekijken!

Met onze groep studenten gaan wij een project volgen. Het project heet: "Backway to Europe". Dit project is september 2014 gestart door de groep studenten voor ons.
In Gambia zijn de mensen van mening dat in Europa alles beter is, er is geld, werk en er liggen veel kansen. Door middel van dit project willen we laten zien aan de mensen daar dat er ook kansen liggen in hun eigen land. De verdere invulling van dit project zullen we daar moeten bekijken.

Deze laatste week ben ik druk bezig met de laatste spulletjes kopen en vooral bedenken hoe al die spullen in mijn koffer moeten gaan passen! 4 maanden en maar 33kg mag er mee (vergeet niet dat het kussen en dekbed al veel kilo's innemen :p)
Ook probeer ik nog zoveel mogelijk tijd met mijn familie, David en vriendinnen door te brengen!! Dus ik heb nog wat leuke dingen op de planning staan!

Via deze weblog zal ik proberen jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van mijn avonturen in Gambia! Alleen schijnt het internet daar niet altijd naar behoren te werken, dus dit zal ik moeten afwachten.
In ieder geval heel leuk om te zien dat er zoveel mensen zo belangstellend zijn!

Liefs, Hilda

  • 09 Februari 2015 - 20:25

    Jildou:

    Spannend Hil!!! Ik ga je hier zeker volgen! Geniet!!

    Liefs! ♡

  • 09 Februari 2015 - 20:56

    Linda :

    Spannend meid. Ook ik ga je volgen. Ben benieuwd hoe je het gaat hebben daar. We wensen je heel veel plezier. Groetjes Arjan, Linda, Jarno, Jesse en Jorin. .

  • 09 Februari 2015 - 23:03

    Jorien :

    Leuk, een blog! Die ga ik volgen.

    Veel plezier en succes met inpakken:)

  • 10 Februari 2015 - 00:05

    Herma Streefkerk:

    Heel veel plezier,zullen je volgen.
    Gr.iswald en herma streefkerk

  • 10 Februari 2015 - 07:30

    Wilma:

    Hoi Hilda, ben heel benieuwd naar je belevenissen. Veel plezier en pas goed op.

  • 10 Februari 2015 - 08:37

    Theresia:

    Hej Hilda, leuk om het zo te doen. Ik kijk uit naar jouw verhalen. Alle goeds.

  • 11 Februari 2015 - 19:23

    Anja Schouwstra:

    Hoi Hilda,
    Heel veel plezier in Gambia, we zullen je blijven volgen
    Groetjes familie Schouwstra

  • 12 Februari 2015 - 12:28

    Eva:

    hai Hilda, ik ben heel benieuwd naar je avonturen, ik ga je volgen....
    groetjes,
    Eva

  • 17 Februari 2015 - 12:06

    Tante Mien En Ome Henk:

    Hoi Hilda wij hopen met vakantie naar Faro te vliegen dan zijn wij al halfweg .
    Nog veel succes en wij volgen jouw!!!!!!

    Groetjes tante Mien en ome Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilda

Actief sinds 27 Jan. 2015
Verslag gelezen: 815
Totaal aantal bezoekers 10825

Voorgaande reizen:

14 Februari 2015 - 10 Juni 2015

Stage Gambia

Landen bezocht: